Garantie
Op een gekocht product bij Auto en Anders heeft u altijd garantie, de duur van de garantie is verschillend dat kan per product of per fabrikant schelen. Onze fabrikanten garanderen dat in de garantie periodes ( bij normaal gebruik en juiste montage) het door u gekochte product goed blijft functioneren.
Mocht een product niet voldoen dan zal hij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. U dient dan te werk te gaan via onze garantie stappen plan, dat in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van de eventuele gebreken. Neem contact op met de klantenservice van Auto en Anders.
In onze garantievoorwaarde staat vermeld wat jouw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag jouw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Garantieduur
Onze factuur is tevens uw garantiebewijs, bewaar deze dus zorgvuldig, Op onze producten heeft u na aankoop sowieso 1jaar garantie tenzij anders vermeld. (1 jaar na aankoop datum)
Hoe lang je recht hebt op garantie, verschilt per fabrikant en of per product.
Wat valt er niet onder de garantie?
- Wat niet onder de garantie valt staat ook altijd vermeld op onze factuur
- door jou aangebrachte beschadiging is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage.
- Ook kosten die voortvloeien uit verkeerd/montage gebruik van een product zijn altijd voor uw rekening.
Uw plichten en rechten in en na de garantieperiode!
Ook u als klant van Auto en Anders heeft tijdens de garantie te maken met bepaalde rechten en plichten deze bestaan namelijk uit:
- Je hebt recht op een deugdelijk product. Het gekochte product moet voldoen aan wat je in redelijkheid van dit product mag verwachten. Een product waarvan de garantie of economische levensduur nog niet verlopen is, moet voldoen aan wat je bij normaal gebruik mag verwachten.
- Wanneer je een product hebt gekocht bij Auto en Anders en het product voldoet niet aan de verwachtingen die je als consument mag hebben, is Auto en Anders daarvoor aansprakelijk. Dit houdt in dat Auto en Anders wettelijk verplicht is jou een deugdelijk product te leveren.
- Als jouw verwachtingen onjuist waren, te hoog of onrealistisch en het product is wel deugdelijk, is Auto en Anders uiteraard niet aansprakelijk.
Jouw plichten
Als consument heb je een onderzoeksplicht. Dit wil zeggen dat je een verkoper vragen moet stellen voordat je een aankoop doet wanneer je twijfelt of een bepaald product wel geschikt is voor jouw of voor je auto te gebruiken is.
Twijfel je of een bepaald product wel of niet op jou auto past bel onze klantenservice. (om te zorgen dat je altijd de juiste product van ons krijgt demonteer of maak foto;s van je oude onderdelen) zou kunnen wij beter uitzoeken welke onderdeel de juiste voor je is.
Heb ik binnen de garantie recht op mijn geld terug bij een ondeugdelijk product?
Als je een product hebt gekocht dat een gebrek vertoont, heb je geen recht om meteen jouw geld terug te eisen. Je moet Auto en Anders altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product. Als Auto en Anders dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kan je de koop overeenkomst ontbinden. Met andere woorden: je hebt recht op geld terug (gekochten producten bij ons in de winkel door particulieren is dat een te goedbon) als Auto en Anders jouw product niet binnen een redelijk termijn kan herstellen of omruilen.
Na je mededeling onderzoekt hij of het gebrek eenvoudig hersteld kan worden of dat hij het product en/of de defecte onderdelen kan vervangen. Mocht dit in zijn geheel of gedeeltelijk, op de korte termijn (binnen 21 kalenderdagen), Dan zal Auto en Ander het aankoop bedrag geheel of gedeeltelijk aan u terug betalen
Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige van onze producten geeft onze fabrikant extra garantie. De informatie over deze garantie zal/staan altijd vermeld op onze factuur. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die Auto en Anders tegenover jou moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom te allen tijde aan in het geval van een gebrek direct te melden bij onze klantenservice Auto en Anders. Zij zorgen ervoor dat de garantie/reparatie van het product op de juiste manier verloopt. Het is daarom belangrijk om een defect zo spoedig mogelijk aan ons te melden. Je vindt hier de garantie formulier.
Stappenplan garantie
Komt het voor dat een van onze producten binnen de garantietermijn kapot gaat verzoeken wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij jouw garantieaanvraag zo snel, en soepel mogelijk afhandelen.
- Meld ten aller tijden bij Auto en Anders dat je product niet naar behoren functioneert/kan functioneren.
- Geeft aan wat er met het product aan de hand is maak foto’s (zo kunnen we of afstand beter zien wat er eventueel met het product aan de hand is)
- Overleg met Auto en Anders of je het artikel retour moet sturen of dat je het beste langs kunt komen. (dit om overnodige kosten te voorkomen)
- Mocht je alsnog niet tevreden zijn over de afhandeling van je garantie, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice van Auto en Anders